Strona główna  Katalog produktów  Programy sieciowe Sklep on-line Częste pytania Kontakt i o nas

Jeśli nie znajdziesz tu odpowiedzi na interesujące Cię pytanie i/lub nie uda się rozwiązać problemu, wyślij e-mail do support@nahliksoft.pl lub zadzwoń pod numer 12 266 9352 lub 601 453 194.

Częste pytania


    Zakupy i dostawa

  1. Gdzie i jak mogę kupić Wasze programy?
  2. Co to jest dostawa elektroniczna (lub download)?
  3. Kiedy otrzymam zamówione programy?
  4. Czy program kupiony elektronicznie mogę nagrać an CD-R i/lub zainstalować na innym komputerze?
  5. Dlaczego jest tylko opcja wysyłki kurierem, a nie ma już opcji wysyłki Pocztą Polską?

    Licencja i instalacja

  6. Na ilu komputerach mogę zainstalować program?
  7. Zmieniłem komputer, zmieniłem lub musiałem reinstalować system operacyjny i straciłem kupiony wcześniej elektronicznie program. Czy muszę kupić nową licencję, czy mogę go jakoś odzyskać?

    Kompatybilność

  8. Czy Wasze programy działają poprawnie w Windows 7 i Windows 8?
  9. Jak można korzystać za starszych programów w systemach 64-bitowych?

    eTeacher 5

  10. Zmieniam komputer lub system operacyjny. Jak mogę przenieść na nowy system utworzone przez mnie ćwiczenia i/lub moje dotychczasowe wyniki.

    Mistrz Klawiatury II PRO

  11. Nie można uruchomić programu uczniowskiego Mistrz Klawiatury II PRO, jeśli użytkownik nie ma uprawnień administratora.

Odpowiedzi


  1. Gdzie i jak mogę kupić Wasze programy?

    Najszybciej i najpewniej można kupić nasze programy bezpośrednio u nas elektronicznie (lub ewentualnie wysyłkowo), korzystając z naszego sklepu firmowego on-line lub zamawiając program zwykłym e-mailem.

  2. Co to jest dostawa elektroniczna (lub download)?

    Dostawa elektroniczna lub przez download oznacza, że po zapłaceniu za program (przelewem, kartą lub w inny sposób) otrzymasz e-mail zawierający link do pobrania pełnej wersji programu z naszego serwera, numer seryjny, który należy podać przy instalacji programu oraz imienną licencję.

  3. Kiedy otrzymam zamówione programy?

    Zamówienia ze sklepu on-line nie są realizowane automatycznie, lecz ręcznie. Jeśli zamówiłeś program z dostawą elektroniczną i zapłaciłeś kartą lub przez PayU, zamówienie zostanie zrealizowane w ciągu kilku godzin, najdalej po jednym dniu roboczym. W przypadku płatności przelewem z innego banku niż mBank - do dwóch dni roboczych. W przypadku zamówienia wysyłki fizycznej kurierem - powinieneś otrzymać ją do 3 dni roboczych.


  4. Czy program kupiony elektronicznie mogę nagrać na CD-R i/lub zainstalować na innym komputerze?

    Tak. Choć korzystając z linku dostarczonego e-mailem można zainstalować program przez sieć nie zapisując go na dysku, zalecamy jednak najpierw zapisanie programu instalacyjnego na dysku twardym i wykonanie jego kopii na CD-R lub innym nośniku, na wypadek awarii komputera, dysku lub sytemu operacyjnego i konieczności powtórnej instalacji. Z kopii programu instalacyjnego na CD-R lub innym nośniku można zainstalować program na innym komputerze niż ten, z którego został on pobrany, oczywiście z zachowaniem warunków licencji.


  5. Dlaczego jest tylko opcja wysyłki kurierem, a nie ma już opcji wysyłki Pocztą Polską?

    Z powodu znacznego spadku cen usług firm kurierskich dla stałych klientów przy równoczesnym wzroście cen usług pocztowych, oferowanie wysyłki pocztą przestało być opłacalne. Po pierwsze nie byliśmy w stanie podać żadnego realnego terminu dostawy; nawet termin dwutygodniowy okazywał się czasem zbyt optymistyczny. Po drugie wysyłka pocztą, wiąże się z dodatkowymi kosztami, gdyż paczkę trzeba wysłać na Poczcie (ok. godziny pracy pracownika plus koszty paliwa), podczas gdy firmy kurierskie odbierają paczki z siedziby nadawcy. Po trzecie, wybór wysyłki pocztą był już tak rzadki (klienci, którym zależało na niskiej cenie - wybierali dostawę elektroniczną, a ci, którym zależało na ładnym pudełku, np. na prezent, chcieli mieć gwarancję terminu dostawy), że pracownik musiał jeździć na pocztę z pojedynczymi paczkami. Realne koszty wysyłki pocztą musiałyby więc być wyższe niż kurierem. Dlatego nie oferujemy już tej formy dostawy.


  6. Na ilu komputerach mogę zainstalować program?

    Licencja indywidualna, jaką nabywa się wraz z programem, zezwala na zainstalowanie programu na jednym komputerze i używanie go na nim przez dowolną liczbę osób. Jeśli program używany jest wyłącznie w celach prywatnych, dopuszcza się zainstalowanie programu na maksymalnie trzech komputerach, pod warunkiem, że komputery te znajdują się w jednym gospodarstwie domowym, lub że program jest używany przez jednego użytkownika (np. w domu, w pracy i na notebooku). Używanie programu na większej liczbie komputerów wymaga zakupienia dodatkowych pakietów lub wykupienia dodatkowej licencji wielostanowiskowej. Licencje takie można uzyskać bezpośrednio w firmie Nahlik Soft.


  7. Zmieniłem komputer, zmieniłem lub musiałem reinstalować system operacyjny i straciłem kupiony wcześniej elektronicznie program. Czy muszę kupić nową licencję, czy mogę go jakoś odzyskać?

    W większości przypadków można odzyskać.

    a) Jeśli zachowałeś kopię programu instalacyjnego i numer seryjny licencji, wystarczy po prostu zainstalować program na nowym systemie.
    b) Jeśli zachowałeś oryginalny email z linkiem i numerem seryjnym, spróbuj pobrać ponownie program korzystając z linku w oryginalnym emailu.
    c) Jeśli zachowałeś oryginalny email z linkiem i numerem seryjnym, ale link w emailu prowadzi na serwer http://nahliksoft.net/ zmień w ścieżce nahliksoft.net na nahliksoft.com lub nahliksoft.pl pozostawiając resztę ścieżki nie zmienioną.
    d) Jeśli zachowałeś oryginalny email z linkiem i numerem seryjnym, ale żadna z opisanych wyżej procedur nie daje rezultatu, albo nie zachowałeś oryginalnego emaila, ale zachowałeś numer seryjny licencji - wyślij do nas email z numerem seryjnym to prześlemy aktualny link do pobrania programu instalacyjnego.
    e) Jeśli nie zachowałeś ani oryginalnego emaila ani numeru seryjnego licencji, ale masz jakiś inny dowód zakupu licencji (np. fakturę) zeskanuj go i prześlij nam emailem, to prześlemy Ci link i numer seryjny do ponownej instalacji.
    f) Jeśli nie zachowałeś ani oryginalnego emaila ani numeru seryjnego licencji ani nie masz żadnego innego dowodu zakupu licencji, prześlij nam maksimum danych oryginalnego zamówienia, a więc dokładną albo przynajmniej przybliżoną datę zakupu i wszystkie dane osobowe lub inne, jakie mogły być podane w oryginalnym zamówieniu. Jeśli uda nam się odnaleźć Twoje zamówienie i jego realizację w naszej bazie danych, prześlemy nowy email z linkiem, numerem seryjnym i licencją.
    g) Jeśli wszystkie wymienione wyżej działania nie dadzą pozytywnego rezultatu - niestety trzeba będzie zakupić nowa licencję.


  8. Czy Wasze programy działają poprawnie w Windows 7 i Windows 8?

    Nowsze programy, z serii eTeacher 5, Mistrz Klawiatury II i eFizyka, posiadają certyfikaty Microsoft i są w pełni kompatybilne z systemami Windows 7 i Windows 8 zarówno w wersji 32 jak i 64-bitowej. Starsze, z serii eTeacher 4, Pitagoras i Mistrz Klawiatury 1 - będą działać wyłącznie w wersji 32-bitowej Windows 7.


  9. Jak można korzystać za starszych programów w systemach 64-bitowych?

    Niektóre starsze programy (eTeacher 4, Pitagoras, Mistrz Klawiatury 1), podobnie jak wiele starszych programów i sterowników innych producentów, nie działają w 64-bitowych systemach operacyjnych. W przypadku instalowania na komputerze tylko jednego systemu operacyjnego, warto rozważyć wybór systemu 32-bitowego. Wydaje się, że w dalszym ciągu (2014) znacznie więcej jest w użyciu programów i sterowników sprzętowych niezgodnych z systemami 64-bitowymi, niż programów, które faktycznie wykorzystują architekturę 64-bitową. Jeśli jednak podstawowym jest system 64-bitowy, jedynym rozwiązaniem jest zainstalowanie drugiego systemu operacyjnego, 32-bitowego (np. Windows 98SE, XP, Vista lub Windows 7 32-bit), na innej partycji lub na maszynie wirtualnej.

    Instalacja systemu 32-bitowego na innej partycji

    Najlepszym rozwiązaniem jest zainstalowanie drugiego systemu operacyjnego na innej partycji (lub na innym dysku). Duże obecnie pojemności dysków twardych, stwarzają możliwość bezproblemowego podzielenia dysku na kilka partycji. Do obsługi partycji i uruchamiania różnych systemów operacyjnych służą specjalne programy. Polecamy szczególnie program BootIt Bare Metal (zalecany nawet przez Microsoft). Przy pomocy tego programu można zainstalować nawet 255 różnych systemów operacyjnych na jednym dysku i wybierać z menu, którym systemem chcemy wystartować komputer. Instalacja tego programu i tworzenie nowych partycji nie wymaga odinstalowywania, ani ponownego instalowania systemu już istniejącego na komputerze. Systemy można też instalować w dowolnej kolejności oraz łatwo wykonywać spakowane backupy partycji systemowych. Odradzamy natomiast tworzenie rozwiązania multiboot przy pomocy funkcji wbudowanych w Windows.

    Instalacja na komputerze dwóch (lub więcej) systemów operacyjnych na różnych partycjach i przechowywanie danych na jeszcze innej partycji, jest optymalnym rozwiązaniem również jeśli chodzi o bezpieczeństwo danych. W przypadku uszkodzenia, zawirusowania lub konieczności reinstalacji któregoś z systemów, mamy cały czas możliwość wystartowania komputera i dostępu do danych z innego systemu operacyjnego.

    Instalacja systemu 32-bitowego na maszynie wirtualnej

    Można również zainstalować system 32-bitowy na tzw. maszynie wirtualnej, korzystając np. z darmowego programu Microsoft Virtual PC lub jego wariantu w postaci trybu XP dostępnego w wyższych wersjach Windows 7. Rozwiązanie to jest prostsze od poprzedniego i umożliwia równie dobrze korzystanie ze starszych programów 16-bitowych. Nie umożliwia jednak korzystania ze starszego sprzętu (sterowników), musi dzielić pamięć operacyjną z systemem macierzystym i nie stanowi opisanego poprzednio zabezpieczenia w przypadku awarii sytemu macierzystego.


  10. Zmieniam komputer lub system operacyjny i będę na nowo instalować eTeachera 5. Jak mogę przenieść na nowy system utworzone przez mnie ćwiczenia i/lub moje dotychczasowe wyniki.

    Należy skopiować na nowy system dwa foldery: /My eTeacher Files/ oraz /eTeacher5/ (w przypadku wersji Standard lub SE tylko drugi). W zależności od wersji systemu Windows i wyboru opcji przy instalacji (dla wszystkich użytkowników lub nie) foldery te znajdują się w różnych miejscach.

    W Windows XP będą to najprawdopodobniej ścieżki:
    C:\Documents and Settings\\Moje dokumenty\My eTeacher Files\
    C:\Documents and Settings\All Users\Dane aplikacji\eTeacher5\

    W Windows Vista oraz Windows 7 i 8 będą to natomiast ścieżki:
    C:\Users\\My Documents\My eTeacher Files
    C:\ProgramData\eTeacher5

    W zależności też od języka pierwotnej instalacji systemu, nazwy folderów takich jak Moje Dokumenty czy Dane aplikacji mogą być po polsku lub po angielsku.

    Uwaga: Foldery takie jak Appliaction Data, czy ProgramData są domyślnie ukryte i nie widać ich w Eksploratorze Windows. Aby je zobaczyć i mieć od nich dostęp trzeba w głównego menu Eksploratora wybrać Narzędzia/Opcje folderów/Widok i zaznaczyć opcję "Pokaż ukryte pliki i foldery".

    Aby mieć pewność, że foldery zostaną skopiowane we właściwe miejsce, należy najpierw odszukać gdzie zostały one utworzone przez nową instalację i dopiero wtedy skopiować do nich zawartość ze starego sytemu.

  11. Nie można uruchomić programu uczniowskiego Mistrz Klawiatury II PRO, jeśli użytkownik nie ma uprawnień administratora.

    Jeśli dotyczy to starej wersji programu sprzed kilku lat (wersja 2.12 lub wcześniejsza), prosimy o kontakt mailowy i podanie numeru posiadanej wersji. Dostarczymy wersję aktualną.

    Jeśli nowszej, program został poprawnie skonfigurowany i działa z konta administratora, problem leży najprawdopodobniej w uprawnieniach dostępu z kont użytkowników do folderu sieciowego (czyli domyślnie C:/ MKServer/data na serwerze). Użytkownik musi mieć uprawnienia zarówno do odczytu jak i do zapisu i modyfikacji w tym katalogu, ponieważ program uczniowski zarówno odczytuje z niego dane jak i zapisuje wyniki.

    Czasami uprawnienia domyślne są OK, ale w wielu przypadkach, zwłaszcza jeśli używany jest system Small Business Serwer, domyślne ustawienia w sieci szkolnej dla kont uczniów są niewystarczające i trzeba ręcznie ustawić uprawnienia dostępu uczniów do tego katalogu.


 

Strona domowa     Produkty     Produkty sieciowe     Pliki do pobrania     Sklep on-line     Częste pytania     Kontakt i o firmie    
    Copyright © 2008-2014 by Nahlik Soft